کمد دیواری ریلی | مزایا و معایب آن

کمد دیواری ریلی از جدیدترین مدل‌های کمد دیواری است جدای از ظاهر مدرن و شیکی که دارد، نیاز به فضای زیادی هم ندارد، همین ویژگی‌ها کمد دیواری ریلی را به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کمد دیواری تبدیل کرده است. شاید شما هم به دنبال کمد دیواری ریلی مناسب باشید و این سوال ذهن شما را درگیر گرده باشد که کمد دیواری ریلی بهتر است یا لولایی  بهتر است؟ در این صورت خواند این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم تا قبل از انتخاب با این کمد دیواری و مزایا، معایب و مدل‌های کمد دیواری ریلی آن آشنا شوید تا در نهایت با آگاهی تصمیم‌گیری کنید. 


   بهتر است بخوانید: معرفی مدل های کمد دیواری


انواع مدل‌های کمد دیواری ریلی اتاق خواب

کمد دیواری ریلی در انواع مدل‌های مختلف با جنس بدنه و متریال متفاوت وجود دارد که شما به سلیقه خود یکی از انواع زیر را می‌توانید انتخاب کنید:

کمد دیواری ریلی آینه ای

کمد دیواری ریلی آینه ای در صدر محبوب‌ترین‌ مدل کمد دیواری ریلی است. از دلایل محبوبیت آن هم یکی آینه‌ای بودن و روشن‌تر کردن فضا است و دیگری هم شیک و مدرن بودن این مدل. همچنین با داشتن یک کمد دیواری آینه ای در اتاق خوابتان، دیگر نیازی به یک آینۀ جداگانه ندارید. درب‌های کمد می‌توانند به صورت کامل آینه‌ای باشند و یا اینکه ترکیب چوب با آینه باشند. 

کمد دیواری ریلی شیشه‌ ای

این مدل هم بسیار شیک و مدرن است اما به دلیل شیشه‌ای بودن درب‌ها فقط برای کسانی مناسب است که کمد آن‌ها همیشه مرتب است و نگران پیدا بودن وسایل خود از پشت شیشه نیستند. 

کمد دیواری ریلی ام دی اف

در ساخت کمد دیواری ریلی از ام دی اف استفاده فراوانی می‌شود، چون ام دی اف مقاومت خوبی دارد. هم‌چنین پیاده‌سازی طرح‌های زیبا و رنگ‌های متفاوت روی ام دی اف امکان‌پذیر است.

کمد دیواری ریلی های گلاس

های گلاس به‌خاطر براق و زیبا بودن در ساخت کمد دیواری ریلی کاربرد زیادی دارد. استفاده از های گلاس برای درب کمد، اتاق شما را شیک و زیبا جلوه می‌دهد. البته به این نکته هم توجه کنید که های گلاس نسبت به خراش آسیب‌پذیر است پس باید مراقب آسیب‌های احتمالی باشید. 

 چرا کمد دیواری ریلی؟

هر چقدر خانه‌ها کوچک‌تر می‌‌شوند، نیاز به کمدهای مناسب با قابلیت فضاسازی بیشتر و جاگیری کمتر بیشتر احساس می‌شود. در همین راستا کمد دیواری ریلی به دلیل مزایای چشمگیری که دارد در برخی موارد به بقیه انواع کمد دیواری ترجیح داده می‌شود. 


 مزایای کمد دیواری ریلی

1. استفاده بهینه از فضا

اصلی‌ترین مزیت کمد دیواری ریلی، استفاده بهینه از فضای کم اتاق است. از آن‌جا که کمدهای لولایی با زاویه 90 درجه باز می‌شوند پس نیاز به فضای کافی در جلوی درب‌ها دارند. در صورتی که کمدهای دیواری ریلی به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا از فضای جلوی کمد هم استفاده کنید. 

2. سروصدای کم

درب کمدهای دیواری ریلی به آرامی روی ریل‌ها حرکت می‌کنند و نسبت به کمدهای لولایی در هنگام باز و بسته شدن صدای کمتری را تولید می‌کنند. 

3. شیک و مدرن بودن

اگر سبک‌های مدرن و جدیدتر را می‌پسندید، کمد دیواری ریلی را انتخاب کنید چرا که طرح‌های مدرن بیشتر روی این کمد دیواری ریلی اجرا می‌شود. در حالی‌که کمد دیواری لولایی از قدیمی‌ترین مدل‌هاست و  برای طرح‌های کلاسیک از درب‌های لولایی استفاده می‌کنند.

البته کمدهای دیواری ریلی در کنار جذابیت‌های ظاهری و مزایایی که دارند، برخی معایب پنهان هم دارند که باید آن‌ها را هم در نظر بگیرید: 

معایب کمد دیواری ریلی

1. عمق کم

عمق مفید کمد هم از فاکتورهایی است که باید به آن داشته باشید. هرچه عمق مفید کمد بیشتر باشد، فضای بیشتر برای قرار دادن وسایل و لباس‌های خود در اختیار دارید. در کمد دیواری ریلی، به دلیل قرارگیری دو ریل در کنار یکدیگر فضای بیشتری در داخل کمد  نسبت به کمدهای لولایی اشغال می‌شود و باعث کم‌شدن عمق مفید کمد می‌شود. 

2. بازنشدن کامل درب‌‌ها

به این دلیل که در کمدهای ریلی درها به ‌طور کامل بار نمی‌شوند، دسترسی شما به تمام کمد کمتر است. در صورتی که درب کمدهای دیواری لولایی به طور کامل باز می‌شوند و به راحتی می‌توانید به تمامی قسمت‌های کمد دسترسی داشته باشید. 

3. دوام کم

کمدهای دیواری لولایی به دلیل اتصال لولا به بدنه و هم‌چنین آزادی در باز و بسته‌شدن درب‌ها، مقاومت بیشتری نسبت به کمد دیواری ریلی دارند. در حالی‌که در کمدهای ریلی به‌ این خاطر که دو ریل در کنار هم قرار می‌گیرند و موقعیت ثابتی ندارند دوام کمتری دارند. 

4. دشواری در تمیز کردن

از مشکلاتی که کمدهای دیواری ریلی دارند این است که کثیفی و گرد و خاک در قسمت ریل‌ها جمع می‌شوند و تمیزکردن این قسمت‌ها هم کمی دشوار است. 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده کردید کمد دیواری ریلی هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. هرچند به نظر می‌رسد معایبش بیشتر از مزایای آن باشد، با این حال چیزی از محبوبیت این مدل کمدها کم نشده است و هنوز هم بهترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک با فضای محدود کمد دیواری ریلی است. 

شما هم با توجه به مدل انتخابی خود و ابعاد اتاقتان می‌توانید کمد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و طراحی آن را به ربوطرح بسپارید تا کمد دیواری شیک و منحصر به فرد خود را  داشته باشید. 

طراحی آنلاین کابینت